Szmtgpes metrirnyts New York-ban
Petya - Forrs: SG.hu 2006.02.21. 14:52
A New York-i metr 101 ves trtnetben elszr indultak tnak szmtgp-vezrelt jratok a szemlyforgalomban.
Szmtgpes metrirnyts New York-ban
2006. februr 21. 08:16, Kedd - Forrs: SG.hu
A New York-i metr 101 ves trtnetben elszr indultak tnak szmtgp-vezrelt jratok a szemlyforgalomban.
A brooklyni L vonalon bevezettk a Siemens CBTC (Computer Based Train Control) vonatbefolysol rendszert. Az j technika tbb szerelvny mkdtetst teszi lehetv: cscsforgalomban az eddig 28 helyett 33 szerelvny haladhat majd t egy adott szakaszon. Az automatikusan vezrelt sebessg s meglls nveli a biztonsgot.
A CBTC rdisszekttetssel mkdik, s nincs szksge vgnyba ptett vezetkhurkokra. A rendszer teleptse alatt a vonatok folyamatosan mkdnek. A Siemens Kzlekedstechnika gazata szlltotta a szerelvnyekbe kerl technikt, a vonal menti szenzor-vezrls sebessgmrst, a rdi- s az vegszlas hlzatot, a kzponti komputert s az RCC vezrlkzpont berendezseit, ahov minden informci befut a szolglattvk szmra.
Az els fzisban a vezrls mg flautomatikus, azaz a vonatvezet indt s fkez, a betartand sebessget egy kpernyn kapja meg (vgny menti jelzkre nincs szksg). Ha tllpi azt, a vonat automatikusan fkez. Tavasztl, a msodik fzisban a vezetnek mr csak az ajtk nyitsval-zrsval kell trdnie, s az indtgombot megnyomnia. A rendszert egyre tbb szerelvnyre installljk s egyre hosszabb vonalszakaszra terjesztik ki.
|