Walter P Chrysler az Union Pacific Railroad egyik műhelyében kezdte pályafutását, de az autók utáni rajongásvágy hamarosan ennek az iparágnak a csúcsára repítette, hogy azután, 1925-ben megalapítsa a nevét viselő vállalkozását. Kívánsága, hogy New York-i központja a Chrysler vállalat szimbóluma legyen, olyan épületet eredményezett, amely örökké össze fog kapcsolódni az autózás aranykorával.Chrysler óhajának megfelelően a rozsdamentes acélból készült Art Deco torony egy autó hűtőjére emlékeztette: az épület lépcsőzetes beugrásait szárnyas radiátorfedelek, kormányok és stilizált autók ékesítik, s az 1929-es Chrysler Plymouth motorháztetejének díszeit utánozzák a vízköpők is. Az épület mindössze pár hónappal azután, hogy 1930-ba elkészült, elvesztette a vilg legmagasabb épületének rangját az Empire State Buildinggel szemben, ennek ellenére William Van Alen 77 emeletes Chrysler Buildingje és annak csillogó teteje a város legismertebb és legkedveltebb épületei közé tartozik. Az épületet megkoronázó csúcsot az utolsó pillanatig titokban tartották: egy tűzoltó-aknában építették meg, és a tetőn keresztül emelték végül a helyére, hogy mindenképpen lefőzzék a Van Alen versenytársa, H. Craig Severance által tervezett Bank of Manhattan épületét. Van Alent csekély elismerésben részesítették erőfeszítésért. Chrysler azzal vádolta meg, hogy a vállalkozóktól megvesztegetést fogadott el, és nem volt hajlandó fizetni neki. Van Alennek későbbi pályafutása során sohasem sikerült lemosni magáról ezt a szégyenfoltot. A lenyűgöző előcsarnokot, mely egykor a Chrysler autók bemutatásaként szolgált, 1978-ban felújították. A világ minden réstéből származó, mintás márvánnyal, gránittal és krómozott acélszegélyekkel díszítették. Edvard Trumball lenyúgöző mennyezetfestménye az 1920-as évek végének szállítási jeleneteit ábrázolja. Noha a Chrysler Corporation soha nem ütötte fel itt a főhadiszállását, a név ugyanolyan szilárdan tartja magát, mint a vízköpők. |